23 травня міський голова Дніпра Борис Філатов провів виїзну нараду в депо метрополітену. Разом із експертами керівник міста проінспектував роботу наявної лінії підземки. Якісні зміни в її функціонуванні є частиною міської програми «Рік транспорту». Перша точка інспекції – серце Дніпровського метро – електродепо. Тут ремонтують і зберігають рухомий склад. Звідси вагони виходять на єдину лінію. Маршрут підземних потягів пролягає через 6 станцій зальною протяжністю понад 7 км. За 12 хвилин можна доїхати від житлових масивів Покровський та Червоний Камінь до міського залізничного вокзалу. Вартість проїзду – 2 гривні.
«У нас є старе метро – кінця ХХ сторіччя, і будується нове – початку ХХІ. Це різна електроніка, різні з'єднання. Мусимо адаптувати все одне до одного, бо це одна лінія», – зазначив Борис Філатов.
Щодня підземкою користується понад 26 тис. пасажирів. Минулого року метрополітен перевозив більш як 7,4 млн людей, понад третину з них – пільговики. Рухомий склад підземки – ровесник самого метро. Із 1995 року тут працює 15 вагонів. Мер міста наголосив: проблема метрополітену, про яку раніше не замислювалися, нині є пріоритетною для міської влади. Більшість років свого існування Дніпровська підземка фінансувалася за залишковим принципом. Тож протягом тривалого часу рухомий склад і внутрішнє оздоблення не знали капітальних реконструкцій. Бракує також і персоналу.
«Сьогодні міська влада нарешті підставляє своє плече. Необхідно було переконатися, яке додаткове фінансування мерія має виділити наступного року для утримання метро в нормальному робочому стані. Ми не лише ставимо муніципальний транспорт у пріоритет – прокладаємо нові тролейбусні лінії, а й ремонтуємо рухомий склад, зокрема метрополітену», – додав керівник Дніпра. За словами Бориса Філатова, у сфері пасажиропотоку також наведуть лад. Крім того, міська підземка нарешті зможе подолати точку збитковості й стати прибутковою. Постійні пасажири метро зустрічають нові перспективи з ентузіазмом.
«12 хвилин до вокзалу. Хіба можна ще чимось дістатися до нього за такий короткий термін? Хочеться, щоб метро ще подовжили, щоб було швидше та зручніше добиратися до рідних», – каже користувачка метрополітену Світлана Павлівна. Будувати підземку в Дніпрі почали ще в 1982 році. 22 роки тому метрополітен був запущений вперше й відтоді не зупинявся жодного разу. У 2016 році місто уклало контракт із турецькою компанією Limak, який передбачає добудову трьох нових станцій у центральній частині міста. Це станції «Центральна», «Театральна» та «Музейна». Після закінчення робіт Дніпровський метрополітен зможе позбутися статусу найкоротшого в Європі. Його загальна довжина сягне вже 11,1 км.
Дніпровська міська рада |