МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА З’ВЯЗКУ
державне підприємство
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН
1995 - 2010
15 років
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН КРОКУЄ В МАЙБУТНЄ
Розв'язання транспортної проблеми у Дніпропетровську є одним з основних питань соціально-економічного розвитку міста. З кожним роком у Дніпропетровську зростає чисельність населення, місто розширює свої площі, виростають нові житлові масиви та будуються і розширюються підприємства, об єкти соціальної сфери, зони активного відпочинку, які потребують якісного транспортного забезпечення для перевезення населення.
Одним з найважливіших у сучасній міській транспортній інфраструктурі мегаполісів є метрополітен. Він має найбільші провізні спроможності, екологічно чистий, швидкий і комфортний перевізник пасажирів, надійний та перспективний міський електротранспорт. Саме через це сьогодні в світі, спостерігається стала тенденція до подальшого розвитку метрополітенів, зростання темпів будівництва нових ліній.
Головним завданням метрополітенівців є надійне, комфортне і культурне обслуговування пасажирів.
За 15 років експлуатації, метрополітеном перевезено майже 200 мільйонів пасажирів.
Відстань між кінцевими станціями Комунарівська – Вокзальна пасажири електропоїздом проїздять за 11 - 16 хвилин.
Працівники метрополітену щодня з раннього ранку (5 год. 30 хв.) до пізньої ночі (23 год. 00 хв.) чекають своїх пасажирів для швидкого і комфортного перевезення у визначений ними пункт.
За ці послуги плата для пасажира складає 1 гривну 50 копійок.
Продовження будівництва нових станцій метрополітену має велике економічне, соціально-політичне і екологічне значення для жителів Дніпропетровська.
Будівництво метрополітену важливо продовжувати в центральну частину міста, вирішуючи в комплексі транспортні проблеми для перевезення пасажирів, а колектив метрополітену завжди готовий прийняти нові станції та більшу кількість пасажирів.
Начальник ДП „Дніпропетровський метрополітен”
СІТОНІН ВІКТОР ІВАНОВИЧ
Для вирішення задач щодо перевезення пасажирів, підвищення культури обслуговування та безпеки руху метрополітенівці щороку впроваджують у виробництво нову техніку та раціоналізаторські винаходи. Спеціалістами постійно проводиться робота з втілення технічних рішень націлених на покращення експлуатації обладнання вагонів, інженерно-технічних споруд, систем електропостачання, автоматики, телемеханіки та зв’язку, засобів пожежогасіння, водо-, повітря- і тепло постачання.
Постійно проводиться робота щодо впровадження технологій з безпеки руху, охорони праці, пожежної безпеки, економії енергоресурсів.
Організацією руху електропоїздів на лінії метрополітену та паркових коліях електродепо керують досвідчені спеціалісти служби руху. На високому рівні забезпечується культура обслуговування пасажирів чітко виконується графік руху поїздів. Чітко орієнтуються в роботі при виникненні нестандартних ситуацій керуючи рухомим складом, електротехнічними апаратами, інженерно-технічними пристроями працівники диспетчерських дільниць.
Службою колії та споруд з відмінною бальністю утримуються колії, контактна рейка та штучні споруди на лінії метрополітену. Впроваджено нові технології в обслуговуванні станцій та тунелів.
Службою автоматики, телемеханіки та з в’язку впроваджено і ефективно експлуатується комплексна система безпеки руху поїздів, яка в автоматичному режимі контролює швидкість руху і відстань між електропоїздами.
Для підвищення якості обслуговування пасажирів на рухомому складі встановлено безкінематичні інформатори для забезпечення чіткого доведення інформації у салони вагонів. Здійснено переведення телефонів адміністративно- господарського зв’язку в цифровий аналог.
Службою електропостачання введено в експлуатацію схему екстреного зняття напруги з контактної рейки по всій лінії метрополітену.
Впроваджено світлосигнальні прилади контролю за роботою системи електропостачання споживачів.
Електромеханічною службою в цілях економії енергоресурсів змонтовано економне, автономне опалення на станціях.
З високою майстерністю виконується капітальний ремонт тунельних ескалаторів та систем водопостачання станцій і тунелів.
Модернізовано повітряно-теплові завіси на вестибюлях станцій.
Працівниками електродепо освоєно сучасні технології виробництва та ефективно виконуються ремонти вагонів, дрезин. Введено в експлуатацію обертове коло для розвороту вагонів. Надійно та якісно експлуатується машиністами електропоїздів рухомий склад.
Служба матеріально-технічного постачання економно та вчасно забезпечує структурні підрозділи метрополітену матеріалами, інструментом, приладами, автотранспортом.
Пильно стежать за пожежною безпекою та забезпечують надійну охорону об’єктів метрополітену служба охорони та пожежної безпеки.
Траса метрополітену проходить уздовж ріки Дніпро, пронизує кілька водяних горизонтів крізь тверді породи гранітного каменю, плинні глинисті ґрунти.
План і профіль траси метрополітену визначений, виходячи з умов забудови міста, з урахуванням пасажиропотоку від житлових масивів Комунар, Червоний Камінь, біля заводів до авто- і залізничного вокзалів у центральну частину міста.
Розгорнута довжина лінії метрополітену із шести станцій: Комунарівська, Проспект Свободи, Заводська, Металургів, Метробудівників, Вокзальна, разом з електродепо, складає 27 кілометрів, відстань між кінцевими станціями 7,1 кілометрів.
Метрополітенівським професіям навчають висококваліфіковані фахівці у технічній школі метрополітену.
Збірні спортивні команди метрополітену постійно приймають участь у змаганнях і неодноразово становились призерами різних спортивних змагань, турнірів, спартакіад з футболу, волейболу, шахів, шашок, настільного тенісу.
Ветеранами колективу створено музей історії підприємства в якому проводяться заняття, екскурсії, вікторини, виставки, вручення свідоцтв та посвідчень випускникам технічної школи.
Колектив підприємства по праву пишається своєю художньою самодіяльністю та літературною студією, які постійно радують своїми святковими виступами і гарними творами.
Працівники метрополітену завжди раді своїм пасажирам.