Цікаві факти про київський метрополітен
25 червня 2018, 20:43

Київ – неймовірне місто, на території якого розташовано безліч різноманітних архітектурних пам’яток. На сьогоднішній день їх налічуються тисячі. Пам’ятники і споруди, площі і сквери, музеї і собори. А ще незліченна кількість історій із життя видатних осіб, які тут мешкали і працювали.

Не можна оминути і київський метрополітен – одну з місцевих визначних пам’яток. Підземне містечко, щодня забезпечуючи перевезення тисячі киян та гостей міста, зібрало немало таємниць і цікавих моментів про своє життя.

Ось декілька з тих фактів, які приховує підземне місто

Одна із станцій київського метрополітену вважається найглибшою станцією в усьому світі. Так, саме в Києві, в київському метрополітені знаходиться сама глибока станція метро. Її глибина сягає 105,5 м. Це станція «Арсенальна», яку відкрили в 1960 р. і назвали на честь заводу «Арсенал». Ще однією цікавою особливістю цієї станції є те, що вона вважається станцією так званого лондонського типу. Вона не має центрального вестибюлю, а щоб піднятися або спуститися, потрібно скористатися двома ескалаторами.

Сама гарна станція метро в Європі

Станція київського метрополітену, яка має назву «Золоті ворота» неодноразово займала місце в рейтингу найгарніших станцій метрополітену. В 2012 р. британське видання Daily Telegraph відзначило її як одну з 22-х самих гарних станцій в усій Європі. А французький The Guardian в 2014 р. відніс станцію «Золоті ворота» до ТОП - 20 самих дивовижних станцій світу.

Така пильна увага до станції цілком виправдана. Вестибюль станції прикрашає неймовірно гарна і унікальна мозаїка, кожна з яких – окрема історія. Тут зібрані зображення київських князів, засновників Києва, образи святих.

Голос метрополітену

Починаючи з 1990 р., назви станцій метрополітену оголошують на українській мові, а з 2012 р., деякі з них почали дублювати ще й англійською. Традиційно оголошення робилося чоловічим голосом. Проте, одного разу спробували провести експеримент – чоловічий голос замінили жіночим. Експеримент зазнав поразки, не знайшовши підтримки киян.

На протязі 20 років «голосом метрополітену» був М. Петренко, директор Київського академічного театру ляльок. Після його смерті нічого не змінилося, його голос ми чуємо в метро і досі.

Нічне життя підземного містечка

В метрополітені зранку і до останнього потягу людно і гамірно. Потоки пасажирів, поїздів та оголошень. А з настанням ночі тут все змінюється. Мабуть, багато хто вважає, що вночі метрополітен не працює. Це не так. Майже 1,5 тисячі працівників київського метрополітену виходять на роботу. Серед них ремонтники, зварювальники, прибиральники, всі ті, хто забезпечує порядок в метрополітені. Адже кожного ранку станція повинна відкрити двері для своїх пасажирів. Вночі в метрополітені відключають напругу, щоб всі працівники могли безперешкодно виконувати всі необхідні роботи в тунелі. Часу у них не так багато, все повинно бути приведено до ладу до 4-ї години ранку, потім готуються до відправлення перші ранкові поїзди.

Інноваційна система MetroPass

Таку нову систему київський метрополітен запустив для своїх клієнтів разом із компанією Mastercard і Ощадним банком. Вона дає унікальну можливість користувачам проводити розрахунки за проїзд безконтактними банківськими карточками, традиційними проїзними або ж здійснювати проїзд, оплачений зі знижкою заздалегідь. Це дуже зручно, коли ви часто користуєтеся онлайн-позиками на карту. Отримали кредит, оплатили поїздку без необхідності зняття готівки і оплати комісій.

За допомогою MetroPass пасажири мають нагоду підключити до безконтактних карток безлімітні проїзні на певну кількість проїздів і на певний період часу.

Підключити таку функцію можна особисто в платіжних терміналах на станціях метрополітену. Для цього необхідно активувати платіжний термінал, натиснувши на кнопку зеленого кольору і піднести до нього безконтактну картку Mastercard. Потім на панелі вибрати опцію – оплата поїздок або проїзний.

На даний час такі термінали функціонують лише на центральних станціях метрополітену, але вже працюють над тим, щоб такі функції були доступні на всіх станціях підземки.

Київ лише кілька років назад потрапив до першої п’ятірки міст, в метрополітенах яких є можливість використовувати безконтактну банківську карту безпосередньо на турнікеті.